Remont drogi wojewódzkiej nr 251 z przebudową mostu na rzece Gąsawka trwa w najlepsze. Jak długo? Kiedy ulica Dworcowa będzie wreszcie przejezdna? O to zapytaliśmy rzecznika prasowego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy, Michała Sitarka.
Przypomnijmy, w czerwcu br w Urzędzie Miejskim w Żninie miało miejsce spotkanie Burmistrza Żnina Roberta Luchowskiego, przedstawicieli Zarządu Dróg Wojewódzkich oraz wykonawcy Firmy Eurovia. To wówczas Burmistrz Żnina zadał wykonawcy konkretne pytanie „Kiedy wyniosą się ze Żnina?” Według przedstawiciela Eurovii Macieja Tworka, prace na moście szły zgodnie z planem i miały zakończyć się pod koniec września. Mamy drugi dzień października, a prace na moście nadal trwają.
Michał Sitarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy
Zgodnie z w/w wypowiedzią most ma być skończony najpóźniej w pierwszej połowie listopada. Co z pozostałym remontem ulicy Dworcowej?
Michał Sitarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy
W połowie listopada gotowe ma być 8 kilometrów trasy za miastem, łącznie z oznakowaniem. W przypadku ul. Aliantów oraz krótkiego odcinka w pobliżu bazy firmy Eurovia, wykonawca zaproponował prowadzenie głównych prac wczesną wiosną, by w okresie zimowym minimalizować utrudnienia. Odbiorów końcowych całej inwestycji należy spodziewać się w kwietniu.
Rzecznik prasowy zaznaczył, że Zarządowi Dróg Wojewódzkich zależy na tym aby droga 251 została wybudowana raz, a porządnie. Bez istotnych robót poprawkowych i remontów w latach następnych. Podane wyżej terminy są według naszego rozmówcy terminami realnymi do wykonania.
Nasi czytelnicy zwracają nam uwagę na stan dróg objazdowych, a przede wszystkim na stan ulicy Szkolnej. Zapytaliśmy Michała Sitarka, czy Zarząd Dróg Wojewódzkich zamierza dołożyć się do ewentualnego remontu tej drogi, jeśli budowa 251 będzie trwała w nieskończoność, bo w naszej opinii tak może być
Michał Sitarek, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy
Podczas rozmowy wyraziliśmy swoje niezadowolenie z terminu realizacji zadania. Rzecznik prasowy Michał Sitarek zaznaczył, że alternatywą byłby remont prowadzony etapami, ale wydłużający czas realizacji inwestycji. Otwartą kwestią pozostaje, czy znaleźliby się wykonawcy takich zadań. Coraz więcej przetargów budowlanych jest unieważnionych ze względu na brak firm zainteresowanych mniejszymi kontraktami. Z drugiej strony mamy zakorkowany Żnin, zamkniętą ulicę Dworcową, pozamiejski odcinek DW 251 w budowie i termin zakończenia budowy, który za każdym razem się wydłuża.
Co woleliby mieszkańcy Żnina? Nasz rozmówca uważa, że ten stan rzeczy jest lepszy niż budowa dwuetapowa. Czekamy na Wasze komentarze.