Imieniny: Ludwika, Piotra

INFO

W dniu dzisiejszym nastąpiło uroczyste otwarcie długo wyczekiwanego odcinka trasy S5, odcinka 7 Jaroszewo – granica województwa. O osobistej tragedii w tym dniu przypomniała rodzina 37-letniego Krystiana, który zmarł w wypadku samochodowym, do którego doszło na budowanej wówczas trasie S5 w Cotoniu.



Na MOP Żnin Zachód przybyli przedstawiciele władz samorządowych, na czele z poseł Ewą Kozanecką, Wicewojewodą Józefem Ramlau  oraz posłem Piotrem Królem - zastępcą Przewodniczącego Komisji Infrastruktury.

Poseł Piotr Król w swoim krótkim przemówieniu podziękował wszystkim zaangażowanym w budowę osobom. Jak stwierdził, droga ta budowana była z problemami, o których nie było wiadomo.

Przede wszystkim chcę podziękować. Podziękować tym, którzy wiedzą, że droga ta budowana była z problemami, których na początku nie przewidzieliśmy. Dlatego należy podziękować pracownikom Kobylarnii oraz zaangażowanych pracownikom GDDKiA.

Poseł Piotr Król


Gdy do mikrofonu o ważności nowo otwartego odcinka  S5 i bezpieczeństwie na drogach mówiła poseł Ewa Kozanecka, przemówienie przerwał Jej przybyły z Australii adwokat Marcin Łaziński, brat zmarłego doktora Krystiana Łazińskiego. Razem z nim przybyli również rodzice zmarłego, dziadkowie i narzeczona. Pan Marcin twierdzi, że do śmierci brata przyczyniła się źle oznakowana droga. Kierowcy zjeżdzający na węźle Lubcz w kierunku Gniezna mogli nie zauważyć, że obowiązuje tymczasowa zmiana organizacji ruchu i nie jadą oni trasą S5, a drogą dwukierunkową. Dopiero po drugim śmiertelnym wypadku, który miał miejsce tydzień później, drogowcy przedzielili drogę pachołkami i jak twierdzi Pan Marcin dołożyli znaki drogowe. M.in. ograniczenia prędkości i informujące o drodze dwukierunkowej.

Było tutaj 8 kolizji, 3 wypadki. Mój brat tutaj zginął. 3 listopada. Przez zaniedbanie ludzi, którzy pracują w GDDKiA. Projekt organizacji ruchu, nie miał oznakowania, nie stały pachołki i przez to wysłaliście ludzi na śmierć. Mój brat tam zginął. Mam dla Was prezent. Pusta urna, dla następnej ofiary waszego zaniedbania i niekompetencji. Mój brat skończył w takiej urnie, podobniej. Przez wasze zaniedbanie. Przez was moi rodzice nie mają syna.

mówił Marcin Łaziński

Podzielamy Pana ból. Każdą uroczystość, można próbować zmienić jej scenariusz. Nie odmawiamy Panu prawa do bólu. Chcemy żeby Pan zrozumiał, że każda inwestycja niesie ryzyko, a kompetentne organy wyjaśniają tą sprawę. Ta bolesna sprawa, ta nie potrzeba śmierć jest najlepszym dowodem na to, że poprawa stanu bezpieczeństwa dróg jest rzeczą ponad wszelką wątpliwością.

mówił Józef Ramlau

Po zakończeniu oficjalnej części zgromadzeni udali się na pobliski wiadukt, by udokumentować pierwszy przejazd samochodów trasą S5 odcinek 7

W ramach budowy 7 odcinka drogi ekspresowej S5 Jaroszewo – granica województwa (25,1 km)  powstały 4 węzły drogowe: (Żnin Zachód, Biskupin, Rogowo, Lubcz)  oraz 16 obiektów Inżynierskich.  Wzdłuż drogi ekspresowej powstały drogi dojazdowych  wraz ze zjazdami na przyległe działki. Zrealizowano przebudowę istniejącej sieci drogowej oraz budowę chodników, ścieżek rowerowych oraz oświetlenia drogowego. Wykonane zostały urządzenia ochrony środowiska w tym m.in.: ekrany akustyczne. W ramach zadania powstała również para Miejsc Obsługi Podróżnych – MOP Żnin Wschód / MOP Żnin Zachód.


W ramach udostępnienia przedmiotowego odcinka drogi S5, do ruchu oddany zostanie również węzeł Żnin Północ (Jaroszewo) wchodzący w skład budowy 6 odcinka od Szubina. Pozwoli to skomunikować nową trasę z istniejąca drogą krajową nr 5.

REKLAMA
AUTOPROMOCJA