Imieniny: Rity, Donaty

INFO

Koło Gospodyń Wiejskich "Szczypta Lubczyku" w Lubczu zorganizowało w miniony piątek drugie spotkanie dla seniorów w ramach dofinansowania "Danie wspólnych Chwil" Fundacji Biedronki.

fot. Goniec Pałucki

 

KGW "Szczypta Lubczyku" w Lubczu przystąpiło do realizacji grantu otrzymanego z Fundacji Biedronki pn. Danie Wspólnych Chwil. W minionym tygodniu, w świetlicy wiejskiej odbyło się drugie spotkanie w ramach tej inicjatywy nazwane "Kawa na wesoło". W trakcie wydarzenia seniorzy mieli nie tylko doskonałą okazję do wspólnego spędzania czasu, ale również do wzięcia udziału w konkursach i zabawach prowadzonych przez organizatorów. Znalazły się w nich m.in. krzyżówka czy konkurs "jaka to melodia". Seniorzy ujawnili swoje umiejętności oraz doskonałą pamięć podczas recytowania wierszy jeszcze z czasów szkolnych, czy czytając wiersze pisane w gwarze pałuckiej. 

fot. Goniec Pałucki

Program „Danie Wspólnych Chwil” to odpowiedź na problem samotności seniorów, mający zwracać uwagę również na kwestię prawidłowego żywienia. Ponadto, projekt ma aktywizować lokalny potencjał, zarówno kulinarny, jak i w wymiarze społecznym. Chcemy, by seniorzy poczuli się zauważeni, docenieni i zaangażowani w życie sąsiedzkie. Program „Danie Wspólnych Chwil” prowadzony jest przez Fundację Biedronki wspólnie z 750 Kołami Gospodyń Wiejskich z różnych miejsc Polski. Ambasadorem programu jest Jakub Kuroń. 

fot. Goniec Pałucki

Program „Danie Wspólnych Chwil” jest prowadzony we współpracy z Kołami Gospodyń Wiejskich. Ich zadaniem jest organizacja cyklicznych spotkań z seniorami przy wspólnym stole. Koła Gospodyń Wiejskich przygotowują posiłki uwzględniające potrzeby i preferencje seniorów. Fundacja Biedronki finansuje koszt produktów spożywczych, przekazując Kołom Gospodyń Wiejskich e-Kod o wartości 4000 zł na zakupy do wykorzystania w sklepach sieci Biedronka. Fundacja zapewnia Kołom Gospodyń Wiejskich przykładowe jadłospisy z potrawami dla seniorów oraz merytoryczne wsparcie wykwalifikowanego dietetyka programu.

REKLAMA
AUTOPROMOCJA